Lottas Dagbok


En hopplös söndagkväll
06 februari 2011, 22:11
Filed under: Allmänt, Amning, Barnen, Bilder, Familj, Hälsa, Hus och hem, husbygge, personligt

..efter en helt ok söndag men fikabesök i Finspång och vackert väder.

Men JAG BLIR TOKIG PÅ DETTA HOCKEYSPELANDET I VADSTENA PÅ SÖNDAGKVÄLLAR!!! Det passar inte alls, det förstör hela helgen och det blir skitjobbigt för mig. Jag gapar och skriker och är en dålig mamma.

Just ikväll bråkas det friskt. Wilmer har ont i magen i sedvanlig ordning och missbrukar flingor och yoghurt. Didrik slog sönder ett glas på vardagsrumsgolvet mitt i Solsidan och ungarna kunde inte hålla truten i fem minuter så att jag kunde få kolla på det enda program jag inte vill missa på hela veckan. Titta ska de fast de inte fattar ett skvatt av innehållet. De garvade i en kvart åt att en papegoja som hette Sonja fick flytta ner i källaren. Didrik sprang runt och ropade ”när börjar solsidan?” som han gjort hela den senaste veckan.

Själv är jag så jäkla trött. Helgerna är ju inte direkt tid för vila i vårt hushåll så på söndagkvällarna är jag alltid trött. Och nattsömnen är inte riktigt den bästa just nu. Det går ju inte åt rätt håll med den heller precis.

Dessutom är jag så trött på att vara den vars behov alltid kommer sist i prioriteringsordningen. Och då kan man lätt säga att ‘man måste ta för sig’ men det GÅR inte här. Nu när jag inte längre har en unge hängande vid tutten funderar jag på att ta mitt pick å pick och åka bort ett par dagar och bara sova. Någonstans där jag får vara helt själv, där ingen sover i närheten så jag slipper en massa ljud och jobbigheter. Tyvärr har jag inte råd att ta in på hotell eller så. Men drömma kan man ju alltid.

Ja, ja.. ingen vill sova här förrutom mitt ben som somnat för länge sedan. Och Didrik som somnade nyss. Barnen tjatar och ska äta hela tiden. Så jag har att göra. Jag blir så tröööött.

Mer strul med huset är det också. Jag som trodde att det var löst nu.

Svejs.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vet inte om du blir gladare av att höra att jag känner igen mig i vartenda ord du skriver!!!!!!!!! Kram!

Kommentar av Trebarnsmamman

Ja. Det är ju skönt att inte vara ensam såklart. Och detta är ju ingalunda något som vi är ensamma om heller. Traditionellt moderskapsproblem skulle jag tro 🙂

Kommentar av Lotta

Jupp, väldigt klassiskt!

Kommentar av Trebarnsmamman




Kommentera

