Lottas Dagbok


Söndagkväll – helgrapport och grubbel

Ja. Mycket grubbel är det nu.

För en stund sedan kom Wilmer ut och hade ont i magen. Han har ätit och suttit en stund i soffan. Han har lagt sig och jag tycker att han verkar vara ok nu. Sover. Fy vad jag hatar denna årstiden. Folk har magsjuka överallt. På hockeyövernattningen natten till idag var det en liten kille som s***** i sin sovsäck. Stackaren.

Övernattningen ja; den verkar ha varit trevlig för dem som deltog. Bra träningar och mycket annat kul. Jag var ute och hälsade på en stund igår kväll. Didrik var med. Han sov i bilen på väg dit men vaknade och sprang runt en stund tills vi skulle åka hem. I bilen på vägen hem började han tjata och ville åka till McDonalds (!) Klockan var tio på kvällen. Det blev inget med det. Han och jag sov till halv nio i morse. Jag sov sönderklippt as usual.

Anton sov över hos morfar. Han ville tydligen det så det fick han. Han vaknade halv elva på förmiddagen. Han hade gått själv dit för första gången tidigare på dagen och fått sällskap över vägen. Det var första gången. Nu ikväll märks det att han sovit länge i morse 😉

Nu annat; jag är ganska sur på att vår carport ser så fel ut brevid vårt hus. Det måste ju åtgärdas så gott det går och kommer att kosta en massa pengar. Såg idag då vi var där att man måste försöka att göra något åt takfoten på långsidorna också. Carporten ser ut som en kantarell och värre kommer det att bli då rännorna kommer på. Usch. Jag minns inte att vi pratade om takfoten specifikt då vi beställde den men däremot minns jag att jag frågade om jag kunde förvänta mig några obehagliga överraskningar. Det sa vår säljare att jag inte behövde förvänta mig. Dock hade han just sålt oss ett hus med kort takfot. Troligt att man vill ha en carport som ser ut som en kantarell då. Han trodde det. Det sa han till mig i telefonen. Men han jobbar sin sista dag på Sjödalshus i morgon så snart slipper han mig 😉 Så han kan ju säga lite vad han vill. Frågan är hur det blir med vår carport. Fortsättning följer.

Snart är det dags att välja golv till nya huset också. Det känns väldigt jobbigt just nu. Men fortsättning följer även där.

Usch. Jag vet inte vad det är som tynger mig mest just nu. Kan inte riktigt sätta fingret på det. Nattsömnen suger för det mesta. Kanske är det en bidragande faktor. Årstiden bidrar säkert också. Inte mycket ljus och en massa annat som jag hatar med vintern. Bostadssituationen och den förskräckliga röran vi har här hemma är jobbig. Och jag behöver ett riktigt jobb snart. Jag kan inte påstå att jag känner mig direkt glad. Dock är jag rättså bra på SE glad ut. Alltid nåt 😉

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Haha, kan ni inte måla garaget och låtsas att det är en kantarell 😉
Nä, förstår att du fortfarande är arg…och att det måste lösas om du inte skall vara irriterad i resten av ditt liv! KRAM

Kommentar av Trebarnsmamman

Ja typ Hotell Kantarell! Det vore något minsann :mrgreen: Så kan vi ha reception i förrådsdelen där vi har folk som är utklädda till maskar och myror som delar ut nycklar till dem som hyrt rum i dem mer välvädrade bilavdelningen (vacker öppen planlösning med golv i natursten och med full utsikt mot kullen som ligger framför bilskroten). Kanske ett alternativ till Ishotellet i Juckasjärvi för dem som bor söder ut och vill ha en billigare resa :mrgreen: Fast iofs; om vi tar bra betalt så kanske vi har råd med en ny carport (som liknar vårt hus) såsmåningom 🙂

Kommentar av Lotta

PS Jag har svarat dig på en kommetar på min andra sida. Såg den först nu 🙂

Kommentar av Lotta




Kommentera

