Lottas Dagbok


Hårda tider – stråklek och sömnlöshet

Igår kväll var det stråklek för Wilmer. Han har väntat väldigt länge på att få testa kontrabasen. Igår var det hans andra och sista tillfälle. Han var skitsur då vi åkte dit men sedan tyckte han att det var jätteroligt.

Min gårdag var ganska lugn förutom ett hett telefonsamtal gällande vår konstiga carport. Har fattat att man kan såga lite i den så att den blir bättre :mrgreen: Och så fick jag aningen hett om öronen igår eftermiddag då hämtningar av alla, tvättid, kvällsmat och stråklek krockade med varandra. Jag skulle fixa allt själv. Utan nyckel till vättstugan var jag också. Nä. Det var inte kul.

Jag känner mig lite bräcklig just nu. Inte sällan får man frågan ‘hur mår du’. Jag säger för det mesta ‘jag mår bra’ och det är sant. Dock känner jag mig trött och lite orolig för framtiden. Vaknar flera gånger om natten och så. Jag somnar på soffan innan jag hunnit borsta tänderna och vaknar vid tre och kan inte somna om. Kollar på TV då. I natt kollade jag på ett program om Gene Simmons. Sedan såg jag en film som hette typ Hur man gör sig av med en kille på 10 dagar. Den var kul trots titeln. Tyvärr missade jag slutet men jag tror att de levde lyckliga i alla sina dagar. Jag tror jag drömde fint då 😉 Tyvärr alldeles för kort stund innan morgontjatet började vid 06.15.

Idag har jag städat på jubbet. Helt ok dag. Ikväll har vi varit på simskolan. Det är Didrik och Ossian som simmar nu. Wilmer slutade julas. Anton har slutat för länge sedan.

En skitjobbig grej som hände ikväll var att jag upptäckte att nyckeln till kiosken i Ljungsbro var försvunnen. Det var jag som skulle lämna över den till nästa familj som ska ha den. Jag mindes inte att jag sagt att jag skulle göra det och jag mindes inte ens att jag sett nyckeln i kiosken efter att jag låst upp den. Vilket skitminne jag har. Min sambo påminde mig dock om att det absolut inte kan bero på att jag har för mycket att göra i alla fall. Då måste det ju bero på att jag är korkad. Tänkte nog att det är därför 😉 Nyckeln låg kvar i kiosken visade det sig *puh*

Nu vila.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

