Lottas Dagbok


Ok.. för ett tag sedan fick jag lite pengar som skulle vara till sådant som har med nya bebben att göra..
25 augusti 2008, 11:20
Filed under: Allmänt, Barnen, bebis, Bilder, Familj, shopping

Efter att ha förbrukat dessa pengar på diverse annat som bensin och mat (vilket de inte alls var avsedda för) en gång, och nu lyckats spara ihop dem igen så tänkte jag att det är bäst jag passar på. Egentligen hade jag tänkt vara sparsam men nu har jag insett att det inte är någon idé då det alternativet innebär att jag skulle bli utan (otroligt nog sitter jag här och försvarar att jag handlar för mina egna pengar).

Nu väntar jag i alla fall paket från lite varstans. Det som stod överst på listan var en sådan här:

Ja.. fast bara liggkorgen då för hjul och sittdel har jag redan. Hoppas att insatsen passar på mitt chassi bara… men jag tror att den ska göra det.

Sedan har jag köpt en sådan här:

Ergonomisk bärsele från Manduca. Jag hade egentligen velat ha en svart men det var helt omöjligt att få tag på en sådan. Jag har letat i typ.. hela världen tror jag.. naevars, inte riktigt men det verkar som att de ligger efter jättemycket med tillverkningen eftersom den blivit så populär. I Norge fanns den men där var den så dyr så det fick duga med en röd (för att inte riskera att bli utan helt). Hoppas att den är bra nu då.. jag har ju haft en Baby Björn till Anton och Wilmer vilket ju varken är direkt bekvämt eller särskilt bra för ryggen. Till Ossian hade jag en Tricot-Slen bärsjal som var jättemysig men guu vad mycket jobb med knytningen varenda gång. Fast den kommer att få vara med nu också.

Mitt sista inköp då.. och det jag verkligen fick fundera på en del innan. Jag har ju en och annan barnvagn redan. Dock händer det ibland saker som få bägaren att rinna över och fingrarna att slinta på .

Jag köpte den med hela kitet. Ossian ska sitta där bak hade jag tänkt. Han verkar vara jättenöjd med det och det är tur för att han är riktigt sur över att bebisen ska ha hans andra vagn nu.

Priset var inte högt i alla fall. Allt är ju i och för sig relativt men efter min lilla shoppingrunda har jag fortfarande en del pengar kvar (…och nu försvarar jag mig igen). De kommer tyvärr att få användas till månadens räkningar (…).

Nåja.. tänk vad lite shopping kan göra för humöret. Om än bara tillfälligt…

7 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Oj, vad du shoppat!!!! Härligt med nya fina grejer till bebben 🙂

Kommentar av Trebarnsmamman

Japp. Oj.. säger jag själv också faktiskt.. men kul såklart.

Kommentar av Lotta

åhh vad fina saker!
hoppas du blir nöjd med bärselen, vi hade oxå en babybjönr först.. fyyy fan den var itne skön nåstans.Men sen köpte vi en underbar av ett par vänner som det inte alls kändes som man bar i, grymt skönt. Komemr dock inte ihåg vad den hette, men såg lite lik ut den där så hoppas ni blir nöjda med den!
kram kram

Kommentar av Jenny

Jenny:

Jag hoppas också det. Det här är en ganska ny variant men den du hade var säkert en Ergo eller en Patapum. De är lite lika. Sedan finns det någon som heter Beco också tror jag. Det här kan man tydligen bära i från nyfödd vilket kan vara lite mysigt..

Kram på er också!

Kommentar av Lotta

Åh, vilka fina vagnar du har gått loss på!
Det enda i vagn väg jag har inhandlat sista tiden var en Brio dockvagn, men den var oxå fin och Tufva älskar den.
Vad kul att få greja och dona så där till en liten bebis…blir ju faktiskt lite avis… 🙂
Ja, jag får väl låna din knodd och nosa lite.

Jag har mobilen i beredskap om det skulle behövas.

Kramiz Ullis

Kommentar av Anonym

missade ju att du köpt den vagnen med, coolt, då vill jag höra vad du tycker sen.. inte för att det är aktuellt i denna familj, men tycker bara den vagnen verkar grym…

Kommentar av Jenny

U: Ja. Nåt kul får man väl ha 😉 Du får nosa hur mycket du vill sen! Jag förstår att mina `vrålåk´ får en brio-dockvagn att framstå som lite trist..

J: Ja som du kanske vet så förekommer en del beroendeproblematik när det gäller vagnar för min del. Det ska bli kul att pröva den. Sedan har jag kört alla modeller som jag velat. Det är väl egentligen bara en bug som jag inte haft sen. men jag är inte sugen alls på den av någon märklig anledning.. men den är cool att titta på..

Kommentar av Lotta




Kommentera

