Lottas Dagbok


Hallå där.. vem är du egentligen?
02 juli 2008, 01:25
Filed under: Allmänt, Barnen, bebis, Familj

Jag har inte tagit mig tid att fundera så mycket på den nya bebisen som ska komma. Nu har jag börjat vakna varje natt vid samma tid (02.10) och inte kunna somna om. I och för sig har jag vaknat på nätterna länge men det är först nu man ser det där mönstret.

För att återgå till rubriken då.. Det är ju liksom omöjligt att undgå att det är någon där inne nu. Den sparkar och när alla sover och fjärrkontrollen till tv:n är borta kan man inget annat göra än fundera. Denna gång känner jag mig mig ganska trygg i att veta svaret på frågan i rubriken. Jag känner mig ganska säker på ungefär vad det är för en liten rackare som ska komma ur. Min känsla är att en liten pojke kommer att titta ut någon gång i början av september (kanske den 4:de.. eller så..). Han kommer att väga ungefär 3,7 kilo och vara typ; 52 lång, ha en liten intryckt haka och inte ha så mycket hår. Några mörka fjun runt nacken eller över hela huvudet men det kommer snabbt att trilla bort och lämna utrymme för ingenting för att långt senare ersättas av en ljus matta som inte blir heltäckande förrän i fyraårsåldern. Han kommer att få ett namn som alla tycker är knasigt först men som kommer att passa honom utmärkt och långt senare kommer ingen att förstå varför de tyckte att det var knasigt från början för ”det är ju `han´”. Han kommer att sova gott och inte skrika så mycket bara han får mycket mat. Han kommer att växa snabbt och bli en mjuk liten `tjockis´. Han kommer att ha tre aktiva, smarta, duktiga brorsor som kommer att ta hand om honom och `lära honom allt de kan´. Han kommer att matvägra tills han fyller ett och sedan kommer han bara att vilja äta pure tills han är ett och ett halvt.

Det har hänt att jag tänkt att det faktiskt kan komma någon annan sort den här gången men det känns bra att på något sätt ändå ha en bild av hur det ska bli. Kanske är jag naiv men jag känner mig rättså säker på min sak.. (kanske kommer jag tt få äta upp detta..)

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Mysigt med en lien bebis!!!
Vi väntar med spänning.
Jag får komma och lukta lite på ”han” och gosa!
Deras små gosiga händer och fötter, de är så små och mysiga….

Kramiz U.

Kommentar av Ulle

Ja.. hoppas att han kommer att lukta gott då. Tänk om han luktar illa.

Men du.. vänta behöver du nog inte förrän i september typ.. 😉

Kommentar av Lotta

Hihi, låter som om du har bilden klar med erfarenhet av dina tre tidigare bebisar. Men jag kan säga av egen erfarenhet (fast jag bara har tre) att minstingen kan vara stöpt i en heeeeelt annan form (ok inte till utseendet, men till sättet) än sina syskon.

Kommentar av Karolina

Karolina:

Skit också! Nu skrev jag en massa som försvann…

Fast kontentan var nog att jag vet att det är så som du säger.. Det skulle tom vara lite spännande med något annorlunda. Men man är ju trygg i det man känner till!

Kommentar av Lotta




Kommentera

